Ana içeriğe geç

Müşteriler#


Bu konu, müşterilerinizin SolusVM 2'yi nasıl kullandıkları konusunda adım adım bir iş akışını gösterir.

1. Kayıt ve giriş#

Müşteri olarak kaydolmak için:

  1. https://<management-server-hostname>/login veya https://<management-server-IP>/login adresine gidin.
  2. "Kayıt" sekmesine gidin.
  3. E-posta (giriş olarak kullanılacak) ve şifreyi girin.
  4. Gizlilik Politikasını okuyun, kabul edin ve Kayıt Ol'a tıklayın.

    SolusVM 2'ye giriş yapmış oldunuz.

  5. SolusVM 2, belirtilen e-posta adresine bir onay bağlantısı içeren bir e-posta gönderir. Bağlantı 24 saat geçerlidir. SolusVM 2'ye tam erişim elde etmek için kayıt işlemini tamamlamak ve onay bağlantısını takip edin.

Müşteri, kaydı onayladıktan sonra SolusVM 2'de oturum açabilir.

Müşteri olarak oturum açmak için:

  1. https://<management-server-hostname>/login veya https://<management-server-IP>/login adresine gidin.
  2. Kayıt sırasında belirtilen e-posta ve şifreyi girin ve Giriş Yap'a tıklayın.

2. Proje oluşturma#

Müşterinin bir proje oluşturması gerekir. Projeler grup sunucuları: her sunucu belirli bir proje altında oluşturulur.

Not

"Varsayılan proje" başlangıçtan itibaren zaten var. Siz, yönetici, varsayılan projenin bir proje üyesisiniz.

Proje oluşturmak için:

  1. Projeler'e gidin, Proje Oluştur'a tıklayın ve ardından projeye bir ad ve açıklama verin (isteğe bağlı).
  2. Kaydet'e tıklayın.

Proje oluşturuldu ve müşteriler artık sunucular oluşturabilir.

3. Sunucu oluşturma#

Sunucu oluşturmak için:

  1. Projeler'e gidin ve istediğiniz projenin altında Sunucu Oluştur'a tıklayın.

  2. Bir konum (varsa) seçin.

  3. Bir işletim sistemi seçin.
  4. (İsteğe bağlı) Sunucuda önceden yüklenmesi gereken uygulamayı seçin. Çoğu uygulama için, kimlik bilgileri ve diğer gerekli bilgileri belirtmeniz gerekir.
  5. Bir plan seçin.
  6. root olarak sunucu komut satırına erişmek için bir SSH anahtarı ekleyin. Bunu yapmak için, SSH Anahtarı Ekle'ye tıklayın, Yeni bir anahtar çifti oluştur'a tıklayın ve ardından SSH Anahtarı Ekle'ye tıklayın. SolusVM 2 otomatik olarak bir anahtar çifti oluşturur: özel anahtarı indirir ve public anahtarı yapıştırır.

  7. (İsteğe bağlı) Bu sunucuyu ve gelecekteki sunucuları önceden yapılandırabilirsiniz, örneğin, sistemde ek kullanıcılar veya kullanıcı grupları oluşturarak, ilk önyüklemede istenen komutları çalıştırarak vb. Bunu yapmak için, Kullanıcı Verileri'ne tıklayın, "Kullanıcı Verileri" metin kutusuna doldurun (referans için "Örnek"e tıklayın) ve ardından Ayarla'ya tıklayın.

    Not

    Bir Linux tabanlı (CentOS, Debian, Alpine Linux, Ubuntu) ve Windows sunucuları için "Kullanıcı Verileri"ni yapılandırdıktan sonra, bu veriler daha sonra başka bir Linux tabanlı veya Windows sunucusu dağıtırken otomatik olarak kullanılacaktır.

  8. Varsayılan ana bilgisayar adını kullanın, yeni bir tane oluşturun veya ana bilgisayar adını kendiniz yazın.

  9. (İsteğe bağlı) Sunucunun varsayılan açıklamasını değiştirebilir veya açıklamayı olduğu gibi bırakabilirsiniz.
  10. Oluştur'a tıklayın.

Sunucu oluşturuldu.

Bir proje altında oluşturulan tüm sunucuları görmek için, Projeler'e gidin ve ardından proje adını tıklayın.

4. Sunucuları yönetme#

Bir sunucuyu yönetmek için komut satırına bağlanmanız gerekir. Bunu çeşitli şekillerde yapabilirsiniz:

  • SolusVM 2 müşteri arayüzünden doğrudan bir VNC konsolu kullanarak.
  • root ve sunucuyu dağıtırken oluşturduğunuz SSH anahtar çiftini kullanarak.
  • root parolasını kullanarak. Müşteriler, otomatik e-posta bildirimleri göndermeyi ayarladığınız takdirde root parolasını e-posta ile alırlar.