Ana içeriğe geç

Kullanıcı Hesaplarının Kilitleme ve Askıya Alma#


SolusVM 2'de kullanıcı hesaplarını kilitlemek ve askıya almak mümkündür.

Bir kullanıcı hesabı kilitlendiğinde, kullanıcı artık sanal sunucular, projeler ve proje üye davetiyeleri oluşturamaz.

Bir kullanıcı hesabı askıya alındığında, kullanıcı yukarıda açıklanan "kilitli" durumun kısıtlamalarına ek olarak şunları da alır:

  • Kullanıcının sunucuları askıya alınır. Bu, sunucuların durdurulduğu ve kullanıcının onları başlatamadığı anlamına gelir.
  • Zamanlanmış yedeklemeler artık oluşturulmaz.

Kullanıcı hesaplarını kilitleme ve askıya alma olasılığı, özellikle faturalama için önemlidir. Eğer faturalama SolusVM 2 ile entegre edilmişse ve bir kullanıcı sağlanan hizmetler için ödeme yapmayı durdurursa, fatura sistemi SolusVM 2'deki kullanıcı hesabını kilitleyebilir veya askıya alabilir. Bunu yapmak için, fatura sistemi SolusVM 2'ye bir API isteği gönderir.

SolusVM 2 yöneticisi olarak, kullanıcı hesaplarını SolusVM 2 arayüzünde veya API üzerinden kilitleyebilir ve askıya alabilirsiniz.

Bir kullanıcı hesabını kilitlemek veya askıya almak için:

  1. Access > Users bölümüne gidin.
  2. Hesabını kilitlemek veya askıya almak istediğiniz kullanıcının satırındaki simgesine tıklayın.
  3. "Durum" altında "Kilitli" veya "Askıya Alınmış" seçeneğini belirleyin ve ardından Kaydet'e tıklayın.

Kullanıcı hesabının durumunu değiştirdiniz. Kullanıcı, artık hesaplarının kilitlendiği veya askıya alındığına dair bir mesajı kullanıcı alanında görecektir.

Her zaman "kilitli" veya "askıya alınmış" durumun kısıtlamalarını kaldırabilirsiniz. Bunu yapmak için kullanıcı hesabının durumunu "aktif" olarak değiştirin.