Ana içeriğe geç

Yönetim#


Artık SolusVM 2'ye giriş yaptınız. Siz veya müşterileriniz sunucu oluşturmaya başlamadan önce, SolusVM 2'de bazı ayarlar yapmanız gerekir. Bu konu, bunu nasıl yapacağınızı adım adım açıklamaktadır.

1. Lisanslama#

SolusVM 2 kurulumuna başlamak için, önce bir SolusVM 2 lisansı yüklemeniz gerekir. SolusVM 2, SolusVM ile aynı lisans ve fiyat modelini kullanır. Ayrıntılar için buraya tıklayın.

Bir lisans yüklemek için:

  1. Ayarlar > Lisanslar bölümüne gidin.
  2. Lisans Etkinleştir düğmesine tıklayın, sahip olduğunuz lisans anahtarını yapıştırın ve ardından Etkinleştir düğmesine tıklayın.

Artık SolusVM 2'yi kurmaya hazırsınız.

2. İşlem kaynağı ekleme#

İşlem kaynakları, yönetim fiziksel sunucusuna bağlı olan sanallaştırma sunucularıdır. İşlem kaynakları, müşterilerin kendi izole sunucularını dağıtmak için tükettikleri kaynakları (CPU, RAM ve disk alanı) sağlar. Endüstri, bu sunuculara sanal özel sunucular (kısaca VPS'ler) de demektedir. Ancak, biz "sunucular" terimini kullanacağız.

Not

SolusVM 2 terimi "İşlem kaynağı", ortak bir terimden farklı bir anlama sahiptir. İşlem kaynağı ile, hem işlem kaynaklarını (CPU ve RAM) hem de depolama kaynaklarını (disk alanı) kastediyoruz.

Gereksinimler

Sunucular, İşlem kaynağı olarak bağlanmak için aşağıdaki gereksinimleri karşılamalıdır:

RAM Minimum 8 GiB
Boş disk alanı Minimum 100 GiB
Gelen bağlantılara izin verilen portlar TCP 22 (SSH) TCP 8080 (Agent) TCP 7778 (VNC)
İşletim Sistemi CPU mimarisi
x86_64 ARM (AArch64)
AlmaLinux 8
AlmaLinux 9
CentOS 7
CentOS Stream 8
Debian 10
Debian 11
Debian 12
Ubuntu 18.04
Ubuntu 20.04
Ubuntu 22.04
Virtuozzo Hybrid Server/OpenVZ 7
Virtuozzo Hybrid Server/OpenVZ 8
Virtuozzo Hybrid Server/OpenVZ 9

Yazılım bileşenleri gereksinimleri:

Libvirt 4.0 - 8.5
QEMU 2.12 - 7.0
Open vSwitch 2.11 - 2.17

Not

Şu anda, yazılım bileşenlerini güncel tutmak sistem yöneticisinin sorumluluğundadır. Open vSwitch'in güncellenmesi ağ bağlantısını kesebilir.

Danger

Güç gereksinimleri sebebiyle, yönetim sunucusunu(SVM lisansının kurulu olduğu sunucu) bir işlem kaynağı olarak kullanmanızı (teknik olarak mümkün olsa bile) önermiyoruz. Bu SVM sisteminizde aksaklıklar ve gecikmelere sebep olabilir

İşlem kaynağı eklemek için:

  1. İşlem kaynakları'na gidin ve İşlem Kaynakları Ekle'ye tıklayın.
  2. Kaynağınıza bir ad verin.
  3. İşlem kaynağı olarak bağlamak istediğiniz sunucunun hostname'ini veya IP adresini belirtin.
  4. Sunucuya nasıl bağlanmak istediğinizi seçin:

    • Eğer SSH üzerinden bağlanırsanız, SSH girişi olarak root kullanıcısı ve root parolasını girin.
    • Eğer SSH anahtarları üzerinden bağlanırsanız, "SSH Anahtarı" seçeneğini seçin ve mevcut bir özel SSH anahtarını yapıştırın veya yeni bir anahtar çifti oluşturun.

      Not

      SolusVM 2, sunucunun kimlik bilgilerini yalnızca bir kez kullanır (sunucuya işlem kaynağı olarak bağlanırken) ve bunları hiçbir yerde depolamaz.

  5. Kaydet'e tıklayın.

    SolusVM 2 şimdi, işlem kaynağı olarak bağlamaya çalıştığınız sunucunun gereksinimleri karşılayıp karşılamadığını kontrol ediyor. Sunucu sanallaştırmayı desteklemiyorsa, aşağıdaki hata mesajını göreceksiniz:

    Bu durumda, sunucu BIOS ayarlarında sanallaştırmayı etkinleştirin. Bunu yapmak için, işlemci üreticinizin belgelerine bakın.

    Sunucu kontrolleri geçtiyse ve bir işlem kaynağı olarak bağlandıysa, bir ağ arabirimi seçmenizi ve ağ yapılandırmasını önerecek bir ekran göreceksiniz.

  6. Ağ arabirimini seçin ve Ağ Yapılandırmasını Yapılandır'a tıklayın.

  7. Danger

    Ağ yapılandırması, sunucudaki ağ erişimini kalıcı olarak kaybetme riskini oluşturur. Yalnızca aşağıdakilere sahipseniz devam edin:

    • Sunucuya fiziksel erişim
    • Sunucunun gerçek konsoluna erişim
    • 24/7/365 sunucu desteği
  8. Ağ yapılandırmasını başlatmak için Tamam'a tıklayın.

Ağ yapılandırması bittiğinde, bağlı sunucuyu "İşlem Kaynakları" listesinde göreceksiniz.

Not

Varsayılan olarak, SolusVM 2, yönlendirilmiş ağ türüne sahip işlem kaynakları oluşturur. Bu tür ağınız için uygun değilse, :doc:işlem kaynağının ağ türünü köprülenmiş olarak değiştirin <administration:8>.

Artık bir plan oluşturmaya hazırsınız.

3. Plan ekleme#

Planlar, dağıtılan sunuculara göre şablonlardır. Planlar, sunuculara tahsis edilecek kaynakların (CPU, RAM ve disk alanı) miktarını ve bir işlem kaynağının hangi depolama türünü içereceğini önceden yapılandırır.

Plan eklemek için:

  1. İşlem Kaynakları'na gidin > Planlar'a tıklayın Plan ekle'ye tıklayın.
  2. Kayda değer (sergilenecek) bir ad girin.
  3. Depolama türünü seçin:

    • File Based, LVM, ve ThinLVM yerel depolama türleridir. Bunlar, işlem kaynağının diskinin nasıl bölündüğünü ve verilerinin nasıl paketlendiğini tanımlar.
    • NFS uzak depolama türüdür.

    Çeşitli nedenlerden dolayı bir depolama türünü diğerine tercih edebilirsiniz. Ancak, aşağıdaki hususları dikkate almanızı öneririz:

    • Her depolama için bir depolama noktası (bir dizin, bir hacim grubu, bir ince havuz veya NFS ile monte edilmiş ayrı bir sunucu) yapılandırmanız gerekir. Eğer bu konularda deneyiminiz yoksa, Dosya Tabanlı'yı seçin. Bu durumda, SolusVM 2 sizin için bir depolama noktası oluşturabilir.
    • Anlık görüntüler oluşturabilmek için Dosya Tabanlı veya ThinLVM'yi seçin. Anlık görüntü, bir sunucunun belirli bir zamandaki bir kopyasıdır. Sunucu ile ilgili bir sorun olursa (örneğin, yazılım güncellemesinden sonra), anlık görüntüyü geri yükleyerek başarılı sunucu yapılandırmasına dönebilirsiniz.
    • Kaynakları kaydetmek ve maksimum sayıda sunucu dağıtmak için ThinLVM'yi seçin.
    • İşlem kaynakları, müşterilerin tükettiği kaynakları izlemenizi gerektirir. ThinLVM, kullanılabilir disk alanını izlemek için ek çaba gerektirir. Monitörlemeyi kolaylaştırmak için FB veya LVM'yi seçin.
    • Birden çok işlem kaynağı arasında bir depolama noktası paylaşmak için NFS'yi seçin. Ancak, NFS uzak bir depolama türü olduğu için belirli işlemler daha uzun sürebilir ve sunucular daha yavaş çalışabilir.
  4. Eğer önceki adımda Dosya Tabanlı veya NFS'yi seçtiyseniz, bir görüntü formatı seçin: qcow2 veya raw. qcow2 ile anlık görüntüler etkinleştirebilirsiniz.

  5. Bir sayı yazın. Jetonlar, müşteriler için bir planın tam fiyatını hesaplamak ve göstermek için kullanılan birimler.
  6. İstenen miktarı belirtin: sanal CPU, depolama (HDD) ve bellek.
  7. Konumlar, İşletim Sistemleri ve Uygulama alanları, planın hangi konumlar, işletim sistemi sürümleri ve uygulamalar için kullanılabileceğini tanımlar. Plana bağlı olmayan Konumlar, İşletim Sistemleri ve Uygulamalar görünür olacak ancak yeni sanal sunucu oluşturma için seçilemez.

    Konum, İşletim Sistemleri ve Uygulama alanlarını doldurarak, yeni sanal sunucu oluşturma için yalnızca istenen kombinasyonların yapılmasına izin verebilirsiniz. Örneğin, aşağıdaki resimde "Windows 2022" yalnızca "Londra" konumunda ve yalnızca "Enterprise" planında oluşturulabilir.

  8. Planı görünür tutun.

  9. (İsteğe bağlı) Kaynakların aşırı kullanımını önlemek için, plan altında oluşturulan her sunucu için bant genişliği ve IOPS'yi sınırlayabilirsiniz. Bunu yapmak için, Kaynak sınırlarını değiştir'e tıklayın, Sınır'e tıklayın ve ardından istediğiniz sınırlamayı ayarlayın.
  10. qcow2, ThinLVM veya NFS ile Dosya Tabanlı'yı seçtiyseniz, anlık görüntüleri açabilirsiniz.
  11. Kaydet'e tıklayın.

Plan oluşturuldu. "Planlar" alanında görüntüleyebilirsiniz.

4. Depolama noktası ekleme#

Her işlem kaynağı, depolama türüne bağlı olarak bir depolama noktası gerektirir:

  • Bir dizin için File Based
  • LVM için bir hacim grubu
  • ThinLVM için bir ince havuz
  • NFS ile monte edilmiş ayrı bir sunucu

File Based için bir dizin, normal bir dizindir, ancak bir hacim grubu ve bir ince havuz depolama soyutlamalarıdır.

İşlem kaynağına bir depolama noktası eklemek için:

  1. Depolama noktası oluşturma prosedürü, planı oluştururken seçtiğiniz depolama türüne bağlıdır:

  2. SolusVM 2'ye giriş yapın ve İşlem Kaynakları bölümüne gidin.

  3. Oluşturulan işlem kaynağının adını tıklayın, "Depolama" sekmesine gidin ve ardından Depolama Ekle'yi tıklayın.

  4. Oluşturduğunuz planın sahip olduğu bir depolama türünü seçin.
  5. Depolama türüne bağlı olarak:

    • File Based için dizin yolunu belirtin.
    • Açılır listeden, adım 1'de oluşturduğunuz hacim grubunu, ince havuzu veya NFS depolama alanını seçin.
  6. (İsteğe bağlı) "Yeni Sunucular için Kullan" seçeneği açıksa, depolama varsayılan olarak seçilen dengeleme algoritmasına göre (Ayarlar > İşlem Kaynakları'nda rastgele veya round-robin) yeni sunucuları dengelemek için kullanılacaktır. Şu anda yalnızca bir depolama noktanız olduğundan bu ayarı açık tutun. Daha sonra birden fazla depolama noktanız varsa ve bunlardan biri diğerlerine göre aşırı yüklenirse, "Yeni Sunucular için Kullan" seçeneğini kapatarak bu depolama noktasında yeni sunucuların oluşturulmasını önleyebilirsiniz.

    Not

    NFS depolama alanını işlem kaynakları arasında paylaşıyorsanız, "Yeni Sunucular için Kullan" seçeneğini bir işlem kaynağında kapatamayacaksınız. Şu anda, "Yeni Sunucular için Kullan" seçeneğini kapatmak, depolama atanan tüm işlem kaynaklarına etki eder.

  7. Kaydet'e tıklayın.

Depolama noktası eklendi.

5. IP bloğu ekleme#

IP bloğu, her oluşturulan sunucunun IP adresini aldığı IP adresleri aralığıdır. Bir IP adresi atamak, bir sunucu bölümünü gerçek bir sunucuya dönüştürür.

Bir IP adresi, bir sunucuyu tanımlar ve sunucunun İnternet'teki diğer cihazlarla iletişim kurmasını sağlar. Bu, sunucu web siteleri barındırmak için kullanılıyorsa çok önemlidir.

IPv4 veya IPv6 bloğu ekleyebilirsiniz. IPv6 bloğu eklemek daha zordur. Bu nedenle, IPv6 bloğu ekleme prosedürü Yönetim kılavuzunda ayrı bir konu olarak yer almaktadır.

Not

Her sunucunun varsayılan olarak yalnızca tek bir IP adresi atanır.

IPv4 bloğu eklemek için:

  1. Bir IP adresi aralığı edinin. Genellikle IP adreslerini veri merkezlerinden ve hosting sağlayıcılarından satın alırsınız veya yerel ağınızda bir IP adresi aralığı tahsis edersiniz.
  2. 'a gidin ve IP Bloğu Ekle'ye tıklayın.
  3. IP bloğunuza bir ad verin.
  4. IPv4'ü seçmeye devam edin.
  5. Aşağıdaki değerleri belirtin:

    • IP bloğunun başlangıç ve bitiş IP adresleri
    • Ağ geçidi
    • Ağ maskesi
    • Birincil ve ikincil ana sunucuları
  6. IP bloğunu atamak için bir veya daha fazla işlem kaynağını seçin.

  7. Kaydet'e tıklayın.

IP bloğu eklendi.

İşlem kaynağını, planı, IP bloğunu ve depolama noktasını oluşturdunuz. Yolun yarısından daha fazlasısın. Şimdi bir konum oluşturmanız gerekiyor.

6. Konum ekleme,#

Konum, müşterileri belirli bir düğümün gerçekte coğrafi olarak nereye yerleştirildiğini bildiren bir etikettir. Müşteriler genellikle ağ gecikmesini azaltmak için coğrafi konumlarına en yakın bilgi işlem kaynağını seçmek ister. Müşterilere kullanılabilir düğümlerin coğrafi konumları hakkında bilgi vermek için konumlar oluşturmanız ve bunları bilgi işlem kaynaklarına atamanız gerekir.

SolusVM 2 varsayılan olarak "Varsayılan" konumu oluşturur. Düzenleyebilir veya yeni konumlar ekleyebilirsiniz.

Konum eklemek için:

  1. İşlem Kaynakları > Konumlar'a gidin ve Konum Ekle'ye tıklayın.
  2. Konumunuza bir ad ve açıklama verin.
  3. (İsteğe bağlı) Tüm düğümleriniz aynı bölgede bulunuyorsa, müşterilerinizin farklı konumlar arasında seçim yapmaları gerekmez. Bu durumda, bu tek konumu müşterilerden gizleyebilirsiniz: sunucu oluşturma sırasında bunu görmezler. Konumu gizlemek için, görünürlüğü kapatın.
  4. Planı seçin, bu plan yeni sanal sunucu oluşturmak için bu konumda kullanılabilir. Bu konumla bağlı olmayan planlar görünür olacak ancak yeni sanal sunucu oluşturma için seçilemeyecektir.
  5. İşlem Kaynağı olarak eklenen düğümün gerçek coğrafi konumuna göre simgeyi (bir ülkeyi temsil eden bir bayrak) seçin.
  6. Konumu atamak için bir veya daha fazla işlem kaynağını seçin.
  7. Kaydet'e tıklayın.

Konumu eklediniz ve onu işlem kaynağına atadınız.

Eğer yeni bir konum oluşturmak yerine varsayılan konumu kullanmak istiyorsanız, tek yapmanız gereken varolan konumu bir işlem kaynağına atamaktır.

Bir işlem kaynağına varolan bir konumu atamak için:

  1. Atamak istediğiniz konumun yanındaki simgesini seçin.
  2. Konumu atamak için bir veya daha fazla işlem kaynağını seçin ve ardından Kaydet'e tıklayın.

7. E-posta bildirimleri göndermeyi ayarlama#

SolusVM 2, sunucuları dağıtıldığında müşterilerinize otomatik e-posta bildirimleri gönderebilir. Bu e-postalar, SSH aracılığıyla sunucu komut satırı ile bağlantı kurmak için gerekli bilgileri içerir: oluşturulan bir sunucunun IP adresi ve root parolası.

E-posta bildirimlerini göndermeye başlamak için, bir SMTP sunucusu almanız ve ardından SolusVM 2'de ayarlarını belirtmeniz gerekir.

E-posta bildirimlerini ayarlamak için:

  1. Bir SMTP sunucusu edinin. SendGrid, MailGun, Mailchimp gibi e-posta servislerini kullanabilir veya kendi posta sunucunuzu kurabilirsiniz (örneğin Postfix).
  2. SolusVM 2'ye giriş yapın ve Ayarlar > Posta sayfasına gidin.
  3. Aşağıdaki ayarları belirtin:

    • Giden posta sunucusu ana bilgisayar adı
    • SMTP portu (genellikle şu değerlerden biri: TCP 25, 465 veya 587)
    • SMTP kullanıcı adı ve parola
    • E-posta bildiriminin gönderileceği e-posta
    • E-posta bildirimlerinin imzasında belirtilecek ad
  4. "TLS Kullan" onay kutusunu seçin.

  5. (İsteğe bağlı) Belirtilen SMTP ayarlarının doğru olup olmadığını kontrol etmek için, bir test e-postası gönderebilirsiniz. Bunu yapmak için, Test e-postası gönder onay kutusunu seçin ve istediğiniz e-posta adresini yazın.
  6. Kaydet'e tıklayın.

Tebrikler!

Yönetici olarak her şey sizin tarafınızdan yapılır. Müşteriler artık sunucularını oluşturmaya hazır.

Nasıl oluşturduklarını hadi görelim.